Toulání jižní Albánií 7. – dnes je koupel!

Další den závodníci vyráží do 5. etapy a my se přesunujeme směr Librash. Předpověď varuje před přívalovými dešti a bouřemi. Do Librash, do našeho oblíbeného fast foodu s točeným pivem, dorážíme v poledne za úplné tmy. Jen slezeme z motorek a zajdeme dovnitř, tak se spouští bouře, blesky, hromy a přívalový déšť. Než dáme dvě piva a dva kebaby, tak je na ulici řeka. Chceme už jen přejet 100km do Arras k Vladimirovi, to je dojezd do sucha, do penzionu. Když déšť poleví, tak vyrážíme. Jenže je pořád hrozná tma. Než vyjedeme z Librash, tak to znova spouští. Blesky, rachot hromů, příval vody. Schováváme se do obchodu a sledujeme, jak se ze stráně valí čím dál větší potok. Koukám na telefon na radar. Pršet má až do večera. Když to poleví, vyjíždíme. V dešti. Asfalt za chvíli končí a následující šotolina připomíná spíše řeku než cestu. Valí se po ní proudy vody se štěrkem. Potoky z hor jsou prudké zkalené řeky. Jedeme celou cestu přes hory ve stoje, abychom si nenamočili zadky. V protisměru potkáváme tři české Nissan Patroly. V Çerenci najíždíme na asfalt a dotahujeme to přes Peshkopi do Arras. Tři hodiny jízdy ve slejváku. U Vladimíra ždímáme úplně všechno a vyléváme vodu z bot. K večeři máme výtečné jehněčí zapečené s bramborami a spoustu piva. A spíme v suchu.

Doráží k nám zprávy z Rally Albania. Měli na trase jízdu řekou Tomorrices. Řeka byla rozvodněná, řada závodníků skončila s utopenými motorkami. Pěkně to zamíchalo s finálním pořadím. Většinu trofejí si z vyhlášení odnesl Czech Beer Rally Team.

Na závěr musím vychválit RadeGarage kit. O 6l nádržce na benzín není potřeba se rozepisovat. Že to celé drží pohromadě i na albánských tankodromech, to je obdivuhodné. Co však musím vychválit je karbonová věž v koptiku. Díky použitému materiálu – kevlaru, je věž opravdu lehounká. To je strašně důležité, protože každý gram, který je ve výšce nad řidítkami silně znepříjemňuje manévrování a unavuje. Plexisklo mi nebrání ve výhledu i když si někdy potřebuji odpočinout a sednu si. Překvapila mě těsnost schránky v šusplechu. Když jsem jí při mytí otevíral, tak slyšitelně odfouknul vzduch, jak byla před tím z vedra natlakovaná. Uvnitř ani trocha vlhkosti. Sváry i těsnění víka jsou provedny fakt skvěle. A stupačky, na těch se fakt báječně stojí. Jen škoda, že zadní nosič, jinak skvělý, nemá vychytané příchytky na Kriega bágly.